BOLALAR MUSIQA VA SANʼAT MAKTABI O‘QUVCHILARINING QIZIQISHINI SAQLAB QOLISH MUHIMDIR

07 Apr, 2025 - 10:00
42
BOLALAR MUSIQA VA SANʼAT MAKTABI O‘QUVCHILARINING QIZIQISHINI SAQLAB QOLISH MUHIMDIR

Tavsiya

BOLALAR MUSIQA VA SANʼAT MAKTABI O‘QUVCHILARINING QIZIQISHINI SAQLAB QOLISH MUHIMDIR

Musiqa va sanʼat — bu bolalarning nafaqat estetik didini shakllantiruvchi, balki ularning ijodiy tafakkuri, emotsional dunyosi va intellektual salohiyatini rivojlantiruvchi muhim yo‘nalishlardir. Afsuski, ba’zi hollarda bolalarning ushbu sohalarga bo‘lgan qiziqishi vaqt o‘tishi bilan susayadi yoki butunlay yo‘qoladi. Bu esa kelajakda ularning ijodiy rivojlanishiga salbiy ta’sir ko‘rsatishi mumkin.

QIZIQISHNING YO‘QOLISHIGA ASOSIY SABABLAR

1. Darslarning qiziqarsiz o‘tishi
Agar mashg‘ulotlar faqat nazariyaga asoslangan, takroriy va bir xil shaklda bo‘lsa, bu bolalarda zerikish hissini uyg‘otadi.

2. Individual yondashuvning yetishmasligi
Har bir bolaning o‘z qiziqishi, iste’dodi va o‘rganish uslubi bo‘ladi. Bir xil uslubdagi darslar barcha o‘quvchilarga mos kelmaydi.

3. Bosim va ortiqcha raqobat
Ota-onalar yoki o‘qituvchilar tomonidan ko‘rsatiladigan bosim, doimiy baholash va musobaqalardagi qat’iylik bolalarda stressga olib keladi.

4. Muvaffaqiyatni darrov kutish
Musiqa va sanʼatdagi yutuqlar vaqt talab qiladi. Natijaning tezda ko‘rinmasligi bolalarni tushkunlikka tushirishi mumkin.

5. Motivatsiya va rag‘batlantirishning yo‘qligi
Bolaning harakatlari e’tiborsiz qolsa yoki rag‘batlantirilmasa, u o‘z mehnatini qadrsiz deb hisoblab, qiziqishini yo‘qotadi.

OLDINI OLISH UCHUN NIMALAR QILISH KERAK?

1. Mashg‘ulotlarni jonli va qiziqarli tashkil etish
Darslarga interaktiv metodlarni, musiqa texnologiyalarini jalb qilish, o‘yin va musobaqalar orqali qiziqishni oshirish mumkin.

2. Har bir bolaga individual yondashuv
Ularning sevimli yo‘nalishlarini aniqlab, shunga mos dasturlar asosida ish olib borish foydali.

3. Ijodiy muhit yaratish
Erkin fikrlashga undovchi muhit, yangi g‘oyalarni qo‘llab-quvvatlash va ularni amalga oshirish imkoniyatini berish zarur.

4. Rag‘batlantirish tizimini yo‘lga qo‘yish
Kichik yutuqlarni ham tan olish, diplom, faxriy yorliqlar, sahnalarda chiqishlar va ko‘rgazmalarda ishtirok etish orqali o‘quvchilarni ruhlantirish kerak.

5. Ota-onalar bilan yaqin hamkorlik
Ota-onalarga bolalarining yutuqlari va salohiyatini tushuntirish, ularni jarayonga jalb qilish ijobiy natijalar beradi.

XULOSA
Bolalarda sanʼatga bo‘lgan muhabbatni asrash — bu nafaqat o‘qituvchilarning, balki ota-onalarning ham muhim vazifasidir. To‘g‘ri tashkil etilgan dars jarayoni, rag‘batlantirish va mehr-muhabbat asosida berilgan ta’lim bolalarning ijodkorligini ochadi va ularni katta sahnalarga olib chiqadi.

Jizzax viloyat madaniyat boshqarmasi

Rasmiy sahifa



Biz bilan aloqa

Topilgan xatoni izohlash